El Barcelona i Nike han tancat un acord per ampliar l'actual contracte, que expirava el 2008, fins al 2013 a canvi d'un quantitat fixa de 150 milions d'euros per al pròxim quinquenni, a més d'incentius. Segons un comunicat del club i la marca del bumerang, el compromís inclou la possibilitat d'ampliar el contracte fins al 2018."El Barcelona és un dels millors equips de futbol i uns dels més atractius de veure. Estem molt satisfets d'ampliar aquest contracte", ha assegurat el president i director general de Nike, Mark Parker.Per al president del Barça, Joan Laporta, aquest acord és "un reconeixement internacional del nivell que ha assolit el club pels seus èxits en el camp i pels seus compromisos socials".
Inversió en màrqueting
Segons el comunicat, per l'acord de patrocini, Nike es compromet a realitzar una "significativa inversió" en màrqueting durant la durada del compromís per contribuir al posicionament global del lema del Barca com a més que un club al món.La relació entre les dues entitats es va iniciar el 1998, quan el Barcelona va acceptar desvincular-se de Kappa i firmar un acord amb Nike a partir de la temporada 1998-99.Aquell primer contracte, que expirava el 2008, permetia al club català ingressar inicialment 2.000 milions de pessetes (12 milions d'euros) per cada una de les campanyes. No obstant, el 2001 les quanties van ser revisades i Nike va pagar 15 milions d'euros per cada temporada a partir de llavors.Poc després de l'arribada de Laporta a la presidència, el Barcelona va considerar que els 15 milions d'euros oferts per Nike no estaven en consonància amb el nivell de l'equip. La pretensió del club era equiparar-se a clubs com el Manchester United (Nike) i el Reial Madrid (Adidas), que té un caixet de 30 milions d'euros per temporada, xifra que finalment el Barcelona ha aconseguit.
|
0 Comments:
Publica un comentari a l'entrada
<< Home