Penya Barcelonista de Lisboa

dissabte, de gener 15, 2011

Messi: “Guardiola m’ha donat moltíssim”


Messi: “Guardiola m’ha donat moltíssim”

Leo Messi qualifica Guardiola de figura clau en el seu creixement futbolístic. El flamant Pilota d’Or 2010 agraeix als seus companys el suport que ha rebut i assegura que l’equip està capacitat per guanyar els tres grans títols en joc.


Lionel Andrés Messi és un home feliç. La seva segona Pilota d’Or consecutiva, el reconeixement mundial i el dels seus companys, que no qüestionen que és l’indiscutible número 1 i el gran moment de joc de l’equip, fan que el davanter blaugrana gaudeixi del seu millor moment des que va debutar amb el primer equip. Messi ha parlat per a Barça TV i www.fcbarcelona.cat . En aquesta entrevista, el crac argentí explica les seves sensacions davant el que ha viscut els darrers dies i es mostra il·lusionat amb els reptes de l’equip aquesta temporada.

Què suposa ser el jugador més jove a guanyar la segona Pilota d’Or consecutiva?

"Una gran felicitat. Ja va ser un gran moment per a mi quan vaig guanyar la primera i ara, en guanyar la segona i haver estat al costat de grans jugadors que també n’han guanyat dues, és un gran orgull per a mi."

Sempre ha dit que el seu repte és mantenir el nivell de joc d’aquests dos últims anys. Es veu guanyant tres, quatre o cinc Pilotes d’Or més?

"No ho sé (riu). Tant de bo en guanyi alguna més i si no, no passa res. M’agradaria mantenir aquest nivell i poder guanyar més títols amb el Barça, que realment és el que més m’interessa."

El millor premi per a Messi és que els seus companys, inclosos Xavi i Iniesta, amb els quals va compartir el podi a Zuric, diguin que és el millor jugador del món i que el premi és indiscutible?

"Sí, sens dubte. El que em deixa més tranquil i m’omple de felicitat és que els meus companys em donin suport i diguin coses bones de mi. Tots m’han felicitat, s’han alegrat per mi i s’han volgut fer fotos amb mi i la Pilota d’Or. Això, per a mi, suposa una felicitat molt gran."

Es considera avui millor futbolista que el 2009?

"Crec que sí. He crescut en altres aspectes del joc que no tenia l’any passat i això és bo. Créixer any rere any i aprendre més coses és molt important. Tant de bo continuï aquesta progressió."

Veiem que els elogis no el distreuen, però el motiven les crítiques?

"Sí. No em fixo gaire en les bones o males crítiques, tot i que sempre són les dolentes les que més m’arriben (riu). Reconec que em motiven, ja sigui per tapar algunes boques i també per seguir creixent en l’aspecte personal."

Josep Guardiola diu que ell no te cap mèrit en el fet que Messi sigui el número 1 del món, però creu que vostè seria Pilota d’Or sense Guardiola?

Guardiola m’ha donat moltíssim des de la primera xerrada que vaig tenir amb ell. Recordo que em va dir: “Amb mi marcaràs tres o quatre gols per partit”. Per com em fa jugar i en la posició que em col·loca al camp, Guardiola m’ho ha donat tot. A Rijkaard li dec moltes coses i li agraeixo molt la confiança que em va donar, però amb Guardiola he crescut moltíssim.

L’equip està a un nivell extraordinari. Creu que està jugant el millor futbol des que Guardiola és a la banqueta?

"Potser sí. Hem millorat petits detalls del nostre joc en cada partit. Cada temporada hem de fer coses noves per evitar que els rivals ens impedeixin desenvolupar el nostre joc i això ens fa créixer cada cop més."

Veient com està l’equip, es pot pensar a repetir el triplet de fa dues temporades?

"Millor anar de mica en mica. Només estem al mes de gener. L’equip ha d’aprofitar el bon moment del grup i del joc que estem fent. Encara és aviat per dir si podem guanyar-lo o no. El que sí que és segur és que lluitarem fins al final per guanyar els tres títols." Leo Messi en un moment de l'entrevista. Fotos: Miguel Ruiz (FCB)

A per la segona Bota d'OrL’any passat va marcar 47 gols i aquesta temporada ja n’ha fet 31. Sembla que també va llançat cap a la segona Bota d’Or consecutiva.

"També hi ha Cristiano Ronaldo, que va molt fort. Estic tranquil. Si la guanyo, bé, i si no, no passa res, tot i que també lluitaré per guanyar-ho."