Penya Barcelonista de Lisboa

divendres, de setembre 08, 2006

BARÇA UNICEF Carta oberta



"Barcelonistes,
A través d'aquesta carta vull fer-vos conèixer l'acord que avui firmarem amb l'Unicef a Nova York. Per aquest acord, de cinc anys de durada, els equips de futbol del FC Barcelona portaran aquesta temporada a la samarreta el logotip de l'Unicef. Dimarts, en l'inici de la Lliga de Campions contra el PFC Levski Sofia al Camp Nou, l'equip estrenarà la nova samarreta.
L'Assemblea General de Socis Compromissaris de l'agost del 2003 va autoritzar la Junta Directiva a negociar un acord per posar publicitat a la samarreta. La situació econòmica que ens vàrem trobar a l'arribada al club ens obligava a recórrer a tots els recursos disponibles.
Afortunadament, gràcies a l'esforç de tothom, a la bona gestió econòmica d'aquests darrers anys, als èxits esportius assolits i a la il·lusió renovada de tot el barcelonisme, avui no ens són tan necessaris els recursos econòmics que podríem obtenir de publicitar comercialment la samarreta. Fa uns quants mesos, la Junta Directiva va iniciar un procés de reflexió intern sobre quina era la millor opció per publicitar la samarreta.
Aquest debat va coincidir amb un altre encaminat a situar el FC Barcelona com a més que un club al món. La conclusió va ser que havíem de posar el nostre millor actiu, la samarreta, al servei d'aquest ambiciós projecte.
El FC Barcelona és més que un club a Catalunya. És la institució esportiva més representativa del país i un dels seus millors ambaixadors. També, per raons diferents, el FC Barcelona és més que un club per a moltes persones de la resta de l'Estat espanyol que van veure en el nostre club un ferm portador dels drets i les llibertats democràtiques.
Avui, el futbol ha agafat una dimensió global. L'afició blaugrana s'ha estès d'una manera espectacular arreu del món. El nombre de socis de fora de Catalunya i Espanya creix cada dia. El club ha de respondre a aquesta onada global del barcelonisme. És alhora una necessitat i una obligació. I creiem que la manera més coherent de fer-ho és fent un pas enllà per esdevenir més que un club també al món.
La divisa més que un club és una definició oberta. Potser és aquesta flexibilitat el que la fa tan encertada per a definir la complexa identitat del FC Barcelona. Sempre hi ha hagut el Barça que juga cada diumenge i cada dimecres, i el Barça que cada dia, constantment, batega al compàs dels neguits de la gent. El Barça del diumenge i el dimecres ja és un club global. Ara pretenem globalitzar també aquest Barça que es preocupa per la seva gent, volem globalitzar el Barça cívic, solidari i humanitari.
I hem cregut que la millor manera de fer-ho era associar-nos amb l'Unicef, el fons de les Nacions Unides que vetlla pel benestar dels infants. D'una banda, vàrem decidir aportar el 0'7 per cent dels ingressos a la Fundació del FC Barcelona i adherir-nos als Objectius del Mil·lenni de les Nacions Unides. I d'una altra banda, hem decidit col·laborar a la tasca humanitària de l'Unicef amb l'aportació d'un milió i mig d'euros anuals durant cinc anys i amb la cessió de la samarreta per a posar-hi el seu logotip. Estem convençuts que és un acord molt bo, perquè situa el FC Barcelona en una dimensió única.
Som conscients dels reptes que aquesta decisió ens planteja. Ser més que un club al món és un propòsit que hem de fer tots nosaltres i que l'hem de fer cada dia. Els jugadors, els tècnics, els directius, els empleats, els socis, les penyes i els aficionats, tothom hi està implicat. Però estem convençuts de la nostra capacitat per aconseguir-ho. Perquè creiem que amb aquest projecte donem sortida a la vocació universal del FC Barcelona.
Esperem que aquest projecte us il·lusioni i que us el feu vostre. És el repte més important que tenim plantejat per als pròxims anys. Moltes gràcies pel vostre suport i confiança."

------------------------------------------------

"Barcelonistas,
A través de esta carta quiero daros a conocer el acuerdo que hoy firmamos con Unicef en Nueva York. En función de este acuerdo, de cinco años de duración, los equipos de fútbol del FC Barcelona llevarán esta temporada en sus camisetas el logotipo de Unicef. El martes, en el inicio de la Liga de Campeones contra el PFC Levski Sofia en el Camp Nou, el equipo estrenará la nueva camiseta.
La Asamblea General de Socios Compromisarios de agosto del 2003 autorizó a la Junta Directiva a negociar un acuerdo para publicitar la camiseta. La situación económica que nos encontramos al llegar al club nos obligaba a explotar todos los recursos disponibles.
Afortunadamente, gracias al esfuerzo de todos, a la buena gestión económica llevada a cabo estos últimos años, a los éxitos deportivos conseguidos y a la ilusión renovada de todo el barcelonismo, hoy no son tan necesarios los recursos económicos que podríamos obtener de publicitar comercialmente la camiseta.
Hace algunos meses, la Junta Directiva inició un proceso de reflexión interno sobre cuál era la mejor opción para publicitar la camiseta. Este debate coincidió con otro encaminado a situar al FC Barcelona como més que un club en el mundo. La conclusión fue que debíamos poner nuestro mejor activo, la camiseta, al servicio de este ambicioso proyecto.
El FC Barcelona es més que un club en Catalunya. Es la institución deportiva más representativa del país y uno de sus mejores embajadores. También, por diferentes razones, el FC Barcelona es més que un club para muchas personas del resto del Estado español que vieron en nuestro club un firme portador de los derechos y las libertades democráticas.
Hoy, el fútbol ha adquirido una dimensión global. La afición azulgrana se ha extendido espectacularmente por todo el mundo. El número de socios de fuera de Catalunya y España crece cada día. El club tiene que responder a esta ola global de barcelonismo. Es a la vez una necesidad y una obligación. Y creemos que la manera más coherente de hacerlo es dando un paso más para convertirnos en més que un club también en el mundo.
La divisa més que un club es una definición abierta. Quizás sea esta flexibilidad lo que la hace tan acertada para definir la compleja identidad del FC Barcelona. Siempre ha existido el Barça que juega todos los domingos y todos los miércoles, y el Barça que todos los días, constantemente, late al compás de las inquietudes de la gente. El Barça del domingo y del miércoles ya es un club global. Ahora pretendemos globalizar también este Barça que se preocupa por su gente, queremos globalizar al Barça cívico, solidario y humanitario.
Y hemos creído que la mejor manera de hacerlo es asociarnos con Unicef, el fondo de las Naciones Unidas que vela por el bienestar de los niños. Por una parte, decidimos aportar el 0'7 por ciento de los ingresos a la Fundación del FC Barcelona y adherirnos a los Objetivos del Milenio. Y por otro lado, hemos decidido contribuir a la tarea humanitaria de Unicef con la aportación de un millón y medio de euros anuales durante cinco años y con la cesión de la camiseta para poner su logotipo. Estamos convencidos de que se trata de un acuerdo muy positivo, porque sitúa al FC Barcelona en una dimensión única.
Somos conscientes de los retos que esta decisión nos plantea. Ser més que un club en el mundo es un propósito que debemos cumplir todos nosotros y que debemos cumplir todos los días. Los jugadores, los técnicos, los directivos, los empleados, los socios, las peñas y los aficionados, todos estamos implicados. Pero estamos convencidos de nuestra capacidad para lograrlo. Porque creemos que con este proyecto damos salida a la vocación universal del FC Barcelona.
Esperamos que este proyecto os ilusione y que lo hagáis vuestro. Es el reto más importante que tenemos planteado para los próximos años. Muchas gracias por vuestro apoyo y confianza."

Joan Laporta i Estruch
President del FC Barcelona

1 Comments:

  • el barça ha fet molt be de posar unicef a la seva samareta ,per demostrar que no nomes juga per diners si no tambe per una bona causa cosa que el fa donar una bona imatge per al seu public,per aixo dic visca el barça i que segueixi aixi,guanyi o perdi sempre estarem al seu costat encara que no ho sembli,i anem per la liga que be,laporta has fet malament treien frank,i un missatge per el nou entrenador tots som iguals, blancs o negres som persones.

    By Anonymous Anònim, at 7:41 p. m.  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home